Tento článek je poslední v sérii 12 jednotlivých článků zaměřených na problematiku psychosociálních rizik při práci.

Psychosociální rizika jsme rozčlenili do 10 oblastí dle vzoru dokumentu zpracovaného Světovou zdravotnickou organizací – „Guidance on the European Framework for Psychosocial risk management – WHO 2008“.

  1. Charakter práce
  2. Pracovní zátěž, pracovní tempo
  3. Rozvržení práce
  4. Rozhodování o práci
  5. Pracovní prostředí a vybavení
  6. Firemní kultura
  7. Mezilidské vztahy na pracovišti
  8. Role v organizaci
  9. Kariérní postup
  10. Sladění práce a soukromí

První článek byl úvodem do problematiky, definoval psychosociální rizika, zmínil některá závažná zjištění z evropských průzkumů i data z českého projektu SLIC. Druhý článek se zaměřil na různé typy prací a jejich charakteristiky, třetí článek byl zaměřen na psychosociální rizika vyplývající z pracovní zátěže a pracovního tempa. Ve čtvrtém článku jsme se zabývali různými možnostmi rozvržení práce. Pátý díl blíže osvětlil rizika plynoucí z (ne)rozhodování o vlastní práci. V šestém díle jsme se zabývali možnostmi úpravy pracovního prostředí a vybavení pracoviště. Sedmý díl série se věnoval souvislostem mezi psychosociálními riziky a firemní kulturou. V osmé