Bc. Martin Schoř

Charakteristickým místem výkonu práce jsou pracoviště lůžkové péče (akutní a následné), ambulance a příjmová pracoviště, operační a porodní sály, přístrojová pracoviště, laboratorní pracoviště a  ostatní specifická pracoviště, který se nacházejí zejména v  zařízeních léčebně-preventivní péče (ordinace praktických a  odborných lékařů, společné složky laboratoře, RTG, RHC apod.), v lůžkových zařízeních (nemocnice, odborné léčebné ústavy), v zařízeních pro poskytování pracovnělékařských služeb, ve zvláštních dětských zařízeních (kojenecké ústavy, dětské domovy, apod.) a v zařízeních dopravní a záchranné služby. Nejvhodnějším stupněm a oborem vzdělání je magisterský studijní program v oboru všeobecné lékařství. Dalšími povinnými požadavky na kvalifikační způsobilost k výkonu pracovní pozice lékaře jsou odborná způsobilost podle § 4, specializovaná způsobilost podle § 5 a  zvláštní specializovaná způsobilost podle § 21e zákona č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta. V neposlední řadě je povinným kvalifikačním požadavkem i členství v České lékařské komoře, které opravňuje k výkonu lékařského povolání na území ČR podle zákona č. 220/1991 Sb., o České lékařské komoře, České stomatologické komoře a České lékárnické komoře
Práce je vykonávána zejména uvnitř objektů mateřských škol, případně uvnitř jiných objektů, které učitel s dětmi navštěvuje. Dále je práce vykonávaná na venkovních prostranstvích, zejména v areálu mateřské školy (školní zahradě) a dalších pracovištích, které učitel s dětmi navštěvuje (dětská hřiště, kulturní akce, městské parky, zoologická zahrada apod.). Nejvhodnější přípravu pro tuto pozici poskytuje magisterský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika. Jinou alternativu představuje vyšší odborné vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika, magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika, střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika a bakalářský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika.