Pracovní podmínky v nájemních jednotkách obchodních center

Vydáno: 4 minuty čtení

V každém větším městě naší republiky dnes najdeme menší nebo větší obchodní centrum. Někde alespoň jedno, ve větších městech několik. Za posledních asi 25 let se u nás vyrojily jako houby po dešti. Někdy je to přízemní, nejvýše dvoupodlažní objekt, jindy několikapatrová budova nebo i několik budov vzájemně propojených. Vždy to je objekt, jehož vnitřní prostory jsou rozčleněny na řadu menších nebo větších jednotek, které majitel, resp. provozovatel obchodního centra, pronajímá jiným podnikajícím subjektům k provozování nejčastěji obchodní činnosti pro zákazníky.

Všechna obchodní centra Ostravy a v nich každá nájemní jednotka zvlášť byly v průběhu stavebního řízení posuzovány z hlediska kvality vnitřních podmínek jak ve vztahu k zákazníkům, tak i z pohledu pracovních podmínek zaměstnanců. Po letech provozu však mnohé mohlo doznat změn a proto byly ve čtyřech obchodních centrech 3. největšího města v republice provedeny kontroly pro ověření, jaké jsou pracovní podmínky v nájemních jednotkách dnes. Na pracovní podmínky lze pohlížet z mnoha stránek, včetně vlivu vztahů mezi zaměstnanci, není však z praktických důvodů možné posuzovat podmínky komplexně. Cílem kontrol tedy bylo prověřit pouze zajištění pracovišť z hlediska jejich vybavení, vč. sanitárního zázemí zaměstnanců, mikroklimatických podmínek – teploty,

Související dokumenty

Související články

Povinnost k informování zaměstnance o pracovních podmínkách
Homeworking a teleworking z pohledu BOZP
BOZP v odvětví ubytování, stravování a pohostinství
Několik poznámek ke zdraví škodlivému pracovnímu prostředí
Bezpečnost práce a letní problémy na pracovišti
Lidský faktor a vyhrazená technická zařízení
Ochranné nápoje
Důležitost a spokojenost mužů a žen s aspekty pracovního života
Špatné pracovní podmínky - vznik stresu na pracovišti
Poznatky z kontrolní činnosti ve skladových provozech v oblasti bezpečnosti práce a bezpečném provozu manipulační techniky
Rozsah odpovědnosti zhotovitele za BOZP
Co by zaměstnavatelé a zaměstnanci měli znát o pracovní době
Pracovní podmínky mladistvých
BOZP a fotodokumentace pořízená před zahájením kontroly
Problém suchého vzduchu v zimních podmínkách
Digitalizace a dynamické hodnocení rizik jako vize budoucnosti
Bezpečnost a ochrana zdraví ve zdravotnictví
Odborné periodické prohlídky OOP proti pádu z výšky
Celoživotní vzdělávání a dovednosti pro 21. století

Související otázky a odpovědi

Popis pracovní činnosti
Použití vlastního vozidla při služební cestě
Zodpovědnost zaměstnavatele za absolvování povinných školení pro osvědčení profesní způsobilosti zaměstnanců
Ztráta na výdělku při pracovním úrazu
Stanovení počtu hodin prací souvisejících s přímou pedagogickou činností pedag.pracovníka v případě DPP a DPČ
Provádění exekučních srážek ze mzdy od 1. 10. 2024
Odměna žáka na praxi
Chemické záchody na pracovišti
Elektrozařízení
Dovolená u DPP: zápočet do 300 hod.
Pracovnělékařská prohlídka mimo pracovní dobu
Zdanění odškodného za pracovní úraz
Návštěva u lékaře a placené volno
Pracovní úraz a mimořádná lékařská prohlídka
Osobní ochranné pracovní prostředky pro žáky
Periodická prohlídka - návaznost na další prohlídku
Úklidové služby
Lékařská prohlídka zaměstnance
Posouzení příčinné souvislosti s pracovním úrazem
Pozbytí zdravotní způsobilosti a možná řešení